WrakiBałtyku.pl

Mapa nie służy do nawigacji

Wrak przełamany na pół na wysokości kiosku. Dwa kawałki leżą pod lekkim kontem do siebie w odległości około 5-10m. Kadłub wraku leży na stępce lekko przechylony na prawą burtę. Drewniany dziób lekko uniesiony nad dno w bardzo dobrym stanie, w okolicy dziobu znajduje się otwarty właz. W bardzo dobrym stanie płetwa steru głębokości. Dobrze wyeksponowana śruba rufowa i wyrzutnia torped rufowych. Ze względu na eksplozję miny w okolicy kiosku część ta została zniszczona. Z nadbudówki wystaje peryskop, jest najwyższym wystającym elementem wraku.

Aktualności

2014-12-23 22:37:25
Wrak bombowca Douglas A-20 już na powierzchni

Udała się akcja podniesienia z dna i wydobycia na powierzchnię wraku samolotu z czasów II Wojny Światowej. Bombowiec amerykańskiej produkcji...

Więcej »
2015-06-28 14:02:31
Stowarzyszenie Dziedzictwo Morza chce wydobyć holownik "Bolek" z jeziora

Ponadstuletni holownik parowy leżący na dnie Jeziora Dąbie w Szczecinie chce wydobyć Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Dziedzictwo Morza....

Więcej »
2015-04-21 13:06:55
Nowy wykaz wraków dozwolonych do nurkowania 2015

Z przyjemnością publikujemy nowy wyjazd wraków udostępnionych do nurkowania opublikowany przez Urząd Morski w Gdyni.

Więcej »
2014-12-23 22:34:43
Nurkowie odkryli w Bałtyku wrak okrętu wojennego z 1914r.

Dobrze znana naszym czytelnikom fińska grupa nurków Badewanne, odnalazła i poprawnie zidentyfikowała wrak rosyjskiegookrętu z czasów I Wojny...

Więcej »
2014-12-23 22:29:15
Tomasz Stachura trzecim polakiem z okładką w zagranicznym wydaniu National Geographic

Doskonale wszystkim znana mozaika szwedzkiego wraku „Mars”, wykonana przez Tomasza Stachurę, trafiła na okładki zagranicznych wydań...

Więcej »

Najpopularniejsze

Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:

Lp. Wrak Głębokość
1 Bryza 21m
2 Abille 47m
3 Graf Zeppelin 87m
4 Groźny 18.5m
5 Boelcke 59m

Najwyżej oceniane wraki

Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:

Lp. Wrak Ocena
1 Franken
2 Bryza
3 Graf Zeppelin
4 West Star
5 Goya

Aktualizacje

Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2014-03-04 15:49. Historia zmian

Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »

Zmiany w opisie wraku U-367

Zmień opis Dodaj zdjęcie

UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!

U-367

54° 34' 0" N , 18° 52' 49.6" E

2014-03-04 15:49

Głębokość nad wrakiem: 63m

Głębokość przy dnie: 65m

Atrakcyjność wraku:
Stan wraku:

Nurkowanie na tym wraku wymaga specjalnych uprawnień wydawanych organizatorowi nurkowania przez Urząd Morski.

Urząd Morski w Gdyni

OPIS
20 lutego 1945 roku okręt podwodny U 367 przestał pełnić funkcję okrętu szkolnego i został przydzielony do 31 Flotylli U-bootów (główna baza – Hamburg, dowódca flotylli - Kpt.z.S. Bruno Mahn), która miała przygotować załogę do służby frontowej. W ramach prowadzonego szkolenia okręt odbywał ćwiczenia na Zatoce Gdańskiej. 16 marca 1945 roku U 367 wypłynął na nocne ćwiczenia i zaginął bez śladu z całą załogą. Dopiero po wojnie udało się powiązać jego losy z działaniami minowymi sowieckiego okrętu podwodnego L-21. W grudniu 2001 roku Urząd Morski w Gdyni zlokalizował w odległości 2,9 mili morskiej od Helu, na głębokości 67 metrów, wrak okrętu podwodnego (pozycja: 54º34’00,000” N; 18º52’49,599” E). Badania hydrograficzne wraku przeprowadzone przez Urząd Morski (p.Jacek Koszałka i p. Janusz Gęstwicki) w następnych latach pozwoliły ustalić, że jest to wrak niemieckiego okrętu podwodnego, prawdopodobnie typu VIIC, z kadłubem przełamanym na wysokości kiosku. Wrak został określony nazwą „OP – przełamany” i oznaczony sygnaturą UM-020-2002. Dnia 04 czerwca 2004 został udostępniony do nurkowania i wpisany na listę wraków Urzędu Morskiego w Gdyni.
Dopiero w 2013 roku po staraniach nurków z grupy BalticTech i pracy Daniela Pastwy udało się zinwentaryzować wrak znany jako głęboki U-boot lub Przełamany i nadać mu prawidłową nazwę U 367.

OPIS NURKOWY
Wrak przełamany na pół na wysokości kiosku. Dwa kawałki leżą pod lekkim kontem do siebie w odległości około 5-10m. Kadłub wraku leży na stępce lekko przechylony na prawą burtę. Drewniany dziób lekko uniesiony nad dno w bardzo dobrym stanie, w okolicy dziobu znajduje się otwarty właz. W bardzo dobrym stanie płetwa steru głębokości. Dobrze wyeksponowana śruba rufowa i wyrzutnia torped rufowych. Ze względu na eksplozję miny w okolicy kiosku część ta została zniszczona. Z nadbudówki wystaje peryskop, jest najwyższym wystającym elementem wraku.
Nurkując na wraku trzeba bardzo uważać na falujące sieci zaczepione o peryskop. Nurkując na nim warto zerkać nad głowę aby nie zaczepić się w linki lub skrawki sieci. Na wraku duża warstwa lotnego mułu, który naruszony mocno psuje widoczność.  
Do niedawna na wraku można było oglądać armatkę przeciwlotniczą. Ze względu na trałowanie sieciami została przeniesiona na rumowisko za obrysem wraku.

źródło: opracowanie Daniel Pastwa

Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie?

Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu

Galeria

Pokaż wszystkie

Wypłynięcia na wrak U-367

Komentarze wraku U-367

Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!

Dodaj opinię