WrakiBałtyku.pl

Mapa nie służy do nawigacji

Statek wypłynął do portu Helsingborg z Gdańska 26 stycznia 1947 roku z ładunkiem 1087,4 ton węgla.
Po tym czasie nie wiadomo co się z nim stało. Śmierć poniosło 18 członków załogi. W 1997 odnaleziony przez polskich płetwonurków, którzy wydobyli dzwon okrętowy "MOUNT VERNON 1900 BERGEN".

Aktualności

2014-12-23 22:37:25
Wrak bombowca Douglas A-20 już na powierzchni

Udała się akcja podniesienia z dna i wydobycia na powierzchnię wraku samolotu z czasów II Wojny Światowej. Bombowiec amerykańskiej produkcji...

Więcej »
2015-06-28 14:02:31
Stowarzyszenie Dziedzictwo Morza chce wydobyć holownik "Bolek" z jeziora

Ponadstuletni holownik parowy leżący na dnie Jeziora Dąbie w Szczecinie chce wydobyć Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Dziedzictwo Morza....

Więcej »
2015-04-21 13:06:55
Nowy wykaz wraków dozwolonych do nurkowania 2015

Z przyjemnością publikujemy nowy wyjazd wraków udostępnionych do nurkowania opublikowany przez Urząd Morski w Gdyni.

Więcej »
2014-12-23 22:34:43
Nurkowie odkryli w Bałtyku wrak okrętu wojennego z 1914r.

Dobrze znana naszym czytelnikom fińska grupa nurków Badewanne, odnalazła i poprawnie zidentyfikowała wrak rosyjskiegookrętu z czasów I Wojny...

Więcej »
2014-12-23 22:29:15
Tomasz Stachura trzecim polakiem z okładką w zagranicznym wydaniu National Geographic

Doskonale wszystkim znana mozaika szwedzkiego wraku „Mars”, wykonana przez Tomasza Stachurę, trafiła na okładki zagranicznych wydań...

Więcej »

Najpopularniejsze

Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:

Lp. Wrak Głębokość
1 Bryza 21m
2 Abille 47m
3 Graf Zeppelin 87m
4 Groźny 18.5m
5 Boelcke 59m

Najwyżej oceniane wraki

Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:

Lp. Wrak Ocena
1 Franken
2 Bryza
3 Graf Zeppelin
4 West Star
5 Goya

Aktualizacje

Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-02-19 22:14. Historia zmian

Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »

Zmiany w opisie wraku Mount Vernon

Zmień opis Dodaj zdjęcie

UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!

Mount Vernon

54° 56' 54" N , 18° 20' 12" E

2015-02-19 22:14

Głębokość nad wrakiem: 20m

Głębokość przy dnie: 29m

Atrakcyjność wraku:
Stan wraku:

OPIS
Statek towarowy o napędzie mechanicznym parowym. Zbudowany w 1900 przez Bergens MV, Norwegia jako Mount Vernon.
Pierwszy armator: "Rederi O & A Irgens", Bergen. Nazwa: "Mount Vernon".
1922: Sprzedany do "Rederi Ab Vigor", Göteborg, Szwecja. Nowa nazwa: "Elisabet".
1929: Sprzedany do "Rederi Ab Westindia", Stockholm. Nowa nazwa: "Sverre Nergaard".
1946: Sprzedany do "Rederi Ab Eruths", Trelleborg. Nowa nazwa: "Sten Sture".
1947-01-26/27: W czasie rejsu z Gdyni do Helsingborg zaginął z nieznanych przyczyn. 18 osób straciło życie.
1997 odnaleziony przez polskich nurków, którzy wydobyli dzwon okrętowy "MOUNT VERNON 1900 BERGEN".
Statek wypłynął do portu Helsingborg z Gdańska 26 stycznia 1947 roku z ładunkiem 1087,4 ton węgla.
Po tym czasie nie wiadomo co się z nim stało. Śmierć poniosło 18 członków załogi. W 1997 odnaleziony przez polskich płetwonurków, którzy wydobyli dzwon okrętowy "MOUNT VERNON 1900 BERGEN".
Wymiary
Długość między pionami 68,80 m
Szerokość 9,66 m
Zanurzenie 4,57 m
Pojemność rejestrowa 568 NRT, 1030 GRT
Wyporność 1320 DWT

OPIS NURKOWY
W tej chwili "Stena Sture” znajduje się około 3 mil na północ od Rozewia, leży na prawej burcie. Dobrze widoczna duża śruba napędowa i płetwa sterowa, widoczne kotły parowe, oraz dobrze zachowany dziób pozwalają na ciekawe nurkowania wewnątrz wraku.

Źródło www.balticwrecks.com / Autor: Sebastian Popek

Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie?

Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu

Galeria

Pokaż wszystkie

Wypłynięcia na wrak Mount Vernon

Komentarze wraku Mount Vernon

Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!

Dodaj opinię