Wodowany 10.10.1942 w stoczni Robert Jacob City Island w Nowym Jorku. Należał do drewnianych trałowców bazowych typu "BYMS". Nazwa w czasie służby w marynarce brytyjskiej -"BYMS-2211".W skład MW wcielono go 19 kwietnia 1948 roku. W czasie służby w MW RP nazwa burtowa "DF" później "T-31". , wycofany ze służby i przeznaczony do kasacji 26 czerwca 1957 roku. Został zatopiony na środku zatoki puckiej, gdzie służył do ćwiczeń dla lotnictwa wojskowego. Dzisiaj spoczywa niemal na środku akwenu w odległości ok. siedmiu mil od Helu i ok. czterech mil od Jastarni.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-02-19 22:19. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 38' 52.2" N , 18° 36' 11.2" E
2015-02-19 22:19
Głębokość nad wrakiem: 13m
Głębokość przy dnie: 20m
OPIS
Wodowany 10.10.1942 w stoczni Robert Jacob City Island w Nowym Jorku. Należał do drewnianych trałowców bazowych typu "BYMS". Nazwa w czasie służby w marynarce brytyjskiej -"BYMS-2211". W skład MW wcielono go 19 kwietnia 1948 roku. W czasie służby w MW RP nazwa burtowa "DF" później "T-31". , wycofany ze służby i przeznaczony do kasacji 26 czerwca 1957 roku. Został zatopiony na środku zatoki puckiej, gdzie służył do ćwiczeń dla lotnictwa wojskowego. Dzisiaj spoczywa niemal na środku akwenu w odległości ok. siedmiu mil od Helu i ok. czterech mil od Jastarni.
Wymiary
Długość 41,90 m
Szerokość na owrężu 7,70 m
Zanurzenie 2,40 m
Wyporność 277 t
Napęd
Wyposażony w dwa silniki Diesla GMC o mocy 735 kW (1000 KM)
2 śruby, prędkość maksymalna 12,6 węzła
Załoga 42 osoby
Uzbrojenie
Jedno działo 85 mm
4 ckm plot. 12,7 mm systemu Colt chłodzone wodą
sprzęt trałowy
trał akustyczny SA-IV
trał elektromagnetyczny TEM-VI
trał kontaktowy OROPES
OPIS NURKOWY
Kadłub jest wyraźnie pochylony na lewą burtę. Wrak ze względu na brak elementów wyposażenia czyli komina, maszyn, i znacznej części nadbudówek jest bezpieczny i łatwy do nurkowania. Najciekawszym miejscem wraku jest galeryjka znajdująca się po prawej burcie oraz część pomieszczeń do których dostać się można od strony galeryjki lub górnego pokładu. Uwaga!! pomieszczenia wewnątrz wraku pokryte są osadem, który ruszony może w sposób znaczny popsuć widoczność wewnątrz wraku.
źródło: www.balticwrecks.com - Sebastian Popek, Maciej Rułka
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu