Jednostka handlowa z duńską banderą, zbudowana w 1939r.
31 lipca 1971r płynąc z portu Laboe do Gdańska z ładunkiem ponad 600 ton jęczmienia zderzyła się w gęstej mgle niedaleko Rozewia ze statkiem "Nordheide" (Grecja), przewożącym 4 tys. ton węgla
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2023-08-17 17:29. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 50' 48.9" N , 18° 28' 54.6" E
2023-08-17 17:29
Głębokość nad wrakiem: 13m
Głębokość przy dnie: 16m
OPIS
Jednostka handlowa z duńską banderą, zbudowana w 1939r.
31 lipca 1971r płynąc z portu Laboe do Gdańska z ładunkiem ponad 600 ton jęczmienia zderzyła się w gęstej mgle niedaleko Rozewia ze statkiem "Nordheide" (Grecja), przewożącym 4 tys. ton węgla. Akcję ratunkową podjęła grecka jednostka, dzięki czemu nikt nie ucierpiał.
Wymiary:
Długość ok. 70 m
Wyporność 398 t
OPIS NURKOWY
W tej chwili Christa przełamana na pół, leży do góry dnem na piaszczystym dnie na wysokości Władysławowa. Ma silnie uszkodzoną lewą burtę w części rufowej, oraz nadbudówkę rufową. Z ciekawych pozostałości do obejrzenia jest czterołopatowa śruba napędowa oraz płetwa sterowa, a w przejściach, jakie stworzyły się między dnem a pokładem swoje schronienie mają ławice dorodnych dorszy.
źródło: www.balticwrecks.com - Sebastian Popek, Maciej Rułka
Sierpień 2023: wrak jest obecnie bardzo mocno przysypany piaskiem. Ponad dno wystaje jedynie fragment części dziobowej oraz nieco większa część rufy. Charakterystyczna śruba z płetwą sterową są nadal dobrze wyeksponowane.
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!