Kuter ZAG-5 został zbudowany w 1958 roku w Stoczni Rybackiej w Ustce, pierwotne oznaczenie KU -160ł. Kadłub drewniany. Kuter zatonął około 1981 roku w czasie sztormu z powodu przepełnionej ładowni.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-04-22 18:59. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 23' 33.9" N , 19° 2' 44.9" E
2015-04-22 18:59
Głębokość nad wrakiem: 24m
Głębokość przy dnie: 29m
OPIS
Kuter ZAG-5 został zbudowany w 1958 roku w Stoczni Rybackiej w Ustce, pierwotne oznaczenie KU -160ł. Kadłub drewniany. Kuter zatonął około 1981 roku w czasie sztormu z powodu przepełnionej ładowni. Potwierdziły to informacje zawarte w Wiadomościach Żeglarskich (WŻ 117/810) i w Polskim Rejestrze Statków. Kuter ZAG 5 należał do Stanisława Iwana, który zginął podczas katastrofy. W tej chwili leży na 28 m w Zatoce Gdańskiej w odległości ok. 5 km od Jantaru.
Wymiary
Długość 15,63 m
Szerokość na owrężu 4,90 m
Napęd
Jeden silnik spalinowy, dwusuwowy typu PUCK A-4 wyprodukowany w 1957 roku w Puckich Zakładach Mechanicznych (nr 34/30). Silnik posiadał cztery cylindry o mocy 74 kM
OPIS NURKOWY
BRAK !!! - Bądź pierwszym który uzupełni opis wraku. Skorzystaj z przycisku AKTUALIZACJE znajdujący się w lewym dolnym roku strony.
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!