Niemiecki okręt wojenny uczestniczący w operacji Hannibal mającej na celu ewakuację ludności niemieckiej z Prus Wschodnich.
Podczas wcześniejszego nalotu został zbombardowany i unieruchomiony. Mimo uszkodzeń silnika został zakwalifikowany do przewozu ludzi.
Ciągnięty przez Holownik miał przewieźć dużą grupę dzieci do jednego z portów na terenie Niemiec. Podczas sztormu stracił cumę i dryfem osiadł na mieliźnie na wysokości Góry Szwedów 200m od obecnej latarni morskiej na Helu.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2014-05-08 18:59. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 38' 4.1" N , 18° 48' 50.7" E
2014-05-08 18:59
Głębokość nad wrakiem: 2m
Głębokość przy dnie: 3m
OPIS
Niemiecki okręt wojenny Nettelbeck uczestniczący w operacji Hannibal mającej na celu ewakuację ludności niemieckiej z Prus Wschodnich.
Podczas wcześniejszego nalotu został zbombardowany i unieruchomiony. Mimo uszkodzeń silnika został zakwalifikowany do przewozu ludzi.
Ciągnięty przez Holownik miał przewieźć dużą grupę dzieci do jednego z portów na terenie Niemiec. Podczas sztormu stracił cumę i dryfem osiadł na mieliźnie na wysokości Góry Szwedów 200m od obecnej latarni morskiej na Helu.
Kapitan Daniel Devaux wiedział że mimo niewielkiej odległości do brzegu jego pasażerowie - Dzieci, nie poradzą sobie z ewakuacją i zimną wodą Bałtyku.
Aby uratować wszystkich rozciągnął linę między najwyższym masztem statku a drzewami na lądzie. Udało mu się w ten sposób ocalić około 100 pasażerów.
Wrak w kolejnych latach próbowano podnieść umieszczając pod nim drewniane belki. Z niewiadomych przyczyn zaprzestano tych działań.
Ze względu na konstrukcję wraku i znajdujące się pod nim belki, pozycja mylnie była określana jako "dwa wraki w jednym miejscu, potocznie pod nazwą 2 w 1"
OPIS NURKOWY
Wrak ze względu na położenie i przesuwające się warstwy piachu mocno przysypany osadem denny. Sztormy i mocne falowanie mocno uszkodziły jego poszycie. W zależności od sezonu oraz przesuwających się warstw piachu czasem widoczna terakota części kuchennej oraz inne detale poszycia. Wrak polecany osobom początkującym.
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu