Jest to najprawdopodobniej wrak parowego transportowca lub statku handlowego zatopionego w czasie II wojny światowej.Wrak jest dosyć mocno zniszczony, ale tworzy jedną całość z bardzo zniszczonym śródokręciem ale ma dobrze zachowana śrubę ,dziób ,mostek kapitański i parę innych szczegółów. Naprawdę duży. ok 100 m długości. W ładowniach jest MAGNETYT.Wybudowany w 1889 roku w Sztokholmie
Wrak dość łatwy do nurkowania i warty zobaczenia.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-02-20 07:34. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 18' 0" N , 15° 44' 36" E
2015-02-20 07:34
Głębokość nad wrakiem: 18m
Głębokość przy dnie: 22m
Nurkowanie na tym wraku wymaga specjalnych uprawnień wydawanych organizatorowi nurkowania przez Urząd Morski.
OPIS
Statek handlowy. Zbudowany dla Peirce, Becker & Ilardi, z Messyny, Italy. Data bliżej nieznana. 280 stóp długości (82.3 metry). W 1924 nazwa zmieniona na Sycylię. Nie ma jednak co do tego 100% pewności jako że inna Sicilia była wybudowana w 1890 oraz kolejna w 1900. W sumie powstało 7 statków nazwanych Sicilia w okresie do 1924. W 1924 sprzedana dla 'Rederi A/B Steam' w Finlandii więc prawdopodobnie nazwa zmieniona w tamtym czasie. 23 sierpnia 1941, Sycylia weszła na minę położona prawdopodobnie przez radziecki okręt podwodny L-3 i zatonęła w 2 minuty NE od Kołobrzegu, podczas rejsu z Oxelösundu, Szwecja, do Niemiec z ładunkiem rudy żelaza.Zginęło 10 marynarzy.
Wrak jest dosyć mocno zniszczony ale tworzy jedna całość z bardzo zniszczonym śródokręciem, ale ma dobrze zachowaną śrubę ,dziób ,mostek kapitański i parę innych szczegółów. Naprawdę duży ponad 80 m długości. W ładowniach jest MAGNETYT.Wrak dość łatwy do nurkowania i warty zobaczenia.
Opisu historii statku oraz identyfikacji wraku dokonał p.Michał Ogłoza
-Długość ok 100m
-Szerokość ok 8-9 m
-Max głębokość-22m
-Położenie 9Mm na północny wschód od Kołobrzegu
OPIS NURKOWY
Wrak dość łatwy do nurkowania i warty zobaczenia.
Źródło http://www.divedevil.com.pl / Autor: Centrum Nurkowe Divedevil
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!