Powstał w 1889 roku dla armatora Siemers, w stoczni Sir W. G. Armstrong. Wraz z wybuchem I wojny światowej wcielony został do floty U-bootów. Zatonął wpływając na minę (wybuch rozerwał statek na dwie części, zginęło 20 członków załogi).
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-02-19 22:08. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 47' 29" N , 18° 38' 32" E
2015-02-19 22:08
Głębokość nad wrakiem: 29m
Głębokość przy dnie: 34m
OPIS
Powstał w 1889 roku dla armatora Siemers, w stoczni Sir W. G. Armstrong, Mitchell & Co, Low Walker numer planów 553, pod nazwą S/T BURGERMEISTER PETERSEN. Oddany do użytku 17 września 1889 roku. Od 27.05.1891 pływał dla D.A.P.G. (Deutsch Amerikansiche Petroleum Ges, Hamburg). Konstrukcja dwupokładowa, napędzana silnikiem parowym jednośrubowym ( śruba czteropłatkowa o stałym skoku). Od 27.10.1915 roku przeniesiony do Kaiserliche Werft Danzig jako tankowiec do przewozu paliwa dla statków. Wraz z wybuchem I wojny światowej wcielony został do floty U-bootów, pełniąc funkcje tankowca. 10 listopada 1915 roku zatonął wpływając na minę (wybuch rozerwał statek na dwie części, zginęło 20 członków załogi).
Wymiary:
Długość 94,49 m
Szerokość 12,2 m
Pojemność rejestrowa 2788 BRT
OPIS NURKOWY
Na dzień dzisiejszy pozostały wręgi, zbiorniki paliwa i dolna część kadłuba. Spoczywa na piaszczystym dnie, gdzie przejrzystość wody jest zazwyczaj bardzo dobra. Dość mocno zniszczony w części rufowej. Charakterystycznym miejscem wraku jest jego dziób i sporej wielkości kotwica.
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!