14-go października 1941 r Bonita wiozła transport żelaza z Lulea do Holtenau dla niemieckiego przemysłu wojennego.Statek zatonął po kolizji z SS Bojan, uderzył w jego lewą burtę z dużą siłą i poszedł na dno w ciągu minuty. Tylko 4 członków załogi z 25-ciu zostało uratowanych przez załogę SS Bojan, w tym kapitan, któremu udało się uciec przez okno kabiny. Zderzenie nastąpiło po części na to, że Bonita ze względu na warunki wojenne płynęła bez oświetlenia.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-02-20 07:27. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
55° 13' 30.7" N , 13° 14' 22.6" E
2015-02-20 07:27
Głębokość nad wrakiem: 19m
Głębokość przy dnie: 42m
Nurkowanie na tym wraku wymaga specjalnych uprawnień wydawanych organizatorowi nurkowania przez Urząd Morski.
OPIS
14-go października 1941 r Bonita wiozła transport żelaza z Lulea do Holtenau dla niemieckiego przemysłu wojennego. Statek zatonął po kolizji z SS Bojan, uderzył w jego lewa burtę z dużą siłą i poszedł na dno w ciągu minuty. Tylko 4 członków załogi z 25-ciu zostało uratowanych przez załogę SS Bojan, w tym kapitan, któremu udało się uciec przez okno kabiny. Zderzenie nastąpiło po części ze względu na to że Bonita ze względu na warunki wojenne płynęła bez oświetlenia.
OPIS NURKOWY
Wrak jest pięknie zachowany, ze względu na rozmiary można na nim robić wiele nurkowań. Leży idealnie na stępce. Najlepiej skupić się na kilku elementach wraku. Na pewno nadbudówki i pomieszczenia w części rufowej są warte uwagi. Należy zwrócić uwagę żeby nie zrzucić przypadkiem leżących przedmiotów, desek itp. Co może spowodować wzbicie się mułu i drastyczny spadek widoczności. Jest tez sporo zwisających przewodów elektrycznych, które można łatwo zrzucić, co może skutkować zaplataniem się. Przez prawą burtę można wpłynąć do dużej ładowni. W ciągu dnia przy bardzo dobrej widoczności można zobaczyć duży podwójny maszt i bom.
Kliknij i obejrzyj film z Nurkowania na wraku Bonita (autor Konrad Dubiel) LINK...
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!