Wrak łodzi podwodnej mocno przysypany piachem. Ze względu na częste prądy jakie występują w tym rejonie, miejsce należny do trudnych nurkowo. Przechylony jest na prawą burtę z lekko zarysowaną nadbudówką. Reszta burt mocno przysypana piaskiem. Z nadbudówki wystaje peryskop, nieco dalej działko kalibry 88mm. Ze względu na korozję i uszkodzenia kadłuba z wraku wydostaje się paliwo.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 59m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2023-08-18 11:59. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 37' 38" N , 18° 50' 40" E
2023-08-18 11:59
Głębokość nad wrakiem: 46m
Głębokość przy dnie: 48m
OPIS
U-272 (typ VIIC, 8 Flotylla, dow. por. Horst Hepp 1917-1944) zatonął 12 listopada 1942 roku podczas rejsu szkoleniowego w wyniku zderzenia z innym niemieckim okrętem podwodnym: U-634 na północ od Helu, nieopodal Góry Szwedów (w dokumentach niemieckich użyte jest określenie „In der Ostsee bei Hela”). W momencie wypadku na pokładzie było 41 członków załogi, w tym z oryginalnego składu przed tym rejsem brakowało 11 osób, które przebywały w podróżach służbowych, szkoleniach, szpitalu oraz na urlopach.
Do niedawna wrak znany był pod błędnym oznaczeniem U-346. Dzięki grupie nurków BalticTech i pracy Daniela Pastwy i wielu nurkowań zweryfikowano wrak na U-272.
OPIS NURKOWY
Wrak łodzi podwodnej mocno przysypany piachem. Ze względu na częste prądy jakie występują w tym rejonie, miejsce należny do trudnych nurkowo. Przechylony jest na prawą burtę z lekko zarysowaną nadbudówką. Reszta burt mocno przysypana piaskiem. Z nadbudówki wystaje peryskop, nieco dalej działko kalibry 88mm. Ze względu na korozję i uszkodzenia kadłuba z wraku wydostaje się paliwo.
Opracowanie: Daniel Pastwa
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!