Wrak leży na 69m głębokości, a jego nadbudówki wznoszą się do 20-stu kilku metrów pod poziomem morza.
Nurkowanie na nim należy do trudnych i wymaga doświadczenia. Do najciekawszych części wraku należy oczywicie nadbudówka z mostkiem kapitańskim.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-10-14 10:31. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
55° 20' 38.8" N , 14° 45' 27.2" E
2015-10-14 10:31
Głębokość nad wrakiem: 30m
Głębokość przy dnie: 69m
Nurkowanie na tym wraku wymaga specjalnych uprawnień wydawanych organizatorowi nurkowania przez Urząd Morski.
OPIS
W sobotę, 31 maja 2003, kilka mil na północ od Hammerodde na północno-zachodnim wybrzeżu Bornholmu, doszło do kolizji chińskiego masowca „Fu Shan Hai” (225 m długości; 69,973 DWT) z pływającym pod banderą cypryjską kontenerowcem „Gdynia” (100 m długości; 5,183 DWT). Około południa frachtowiec „Gdynia” uderzył w lewą burtę chińskiej jednostki, między pierwszą a drugą ładownią. „Fu Shan Hai” miał w ładowniach 66,000 ton nawozu, który przewoził z Łotwy do Chin, natomiast „Gdynia” była w drodze z Polski do Wielkiej Brytanii. W wyniku zderzenia o godz. 20.49 chiński masowiec zatonął, stawiając w stan pogotowia duńskie służby ratownicze z Ronne i Allinge, dzięki którym udało się uratować całą załogę statku. „Gdynia” zawróciła o własnych siłach do gdyńskiego portu. Wrak na kilka lat został zamknięty z powodu dużej ilości toksycznych nawozów zalegających w ładowniach. Wiosną 2007 roku zakaz nurkowania na nim zniesiono.
OPIS NURKOWY
Wrak leży na 69m głębokości, a jego nadbudówki wznoszą się do 20-stu kilku metrów pod poziomem morza.
Nurkowanie na nim należy do trudnych i wymaga doświadczenia. Do najciekawszych części wraku należy oczywiście nadbudówka z mostkiem kapitańskim.
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!