Wrak jest bardzo mocno zniszczony, ale w dobrym stanie zachowały się niektóre jego elementy.Jednym z nich jest dziób oraz winda kotwiczna z malowniczo zaczepionym kokonem z sieci.Reszta elementów leży rozrzucona w najbliższej okolicy.Są to pozostałości kotłów , maszyny,nadbudówek i najprawdopodobniej zbiorników na paliwo.Na rufie można obejrzeć śrubę oraz płetwę sterowa.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2015-02-20 07:34. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 17' 12" N , 15° 28' 42" E
2015-02-20 07:34
Głębokość nad wrakiem: 15m
Głębokość przy dnie: 17m
Nurkowanie na tym wraku wymaga specjalnych uprawnień wydawanych organizatorowi nurkowania przez Urząd Morski.
OPIS
Wybudowany w 1919 w Ottenser Eisenwerk AG,handlowy parowiec o stalowym kadłubie,991 ton wyporu, pierwsza nazwa to HEINRICH SCHULDT, właściciel Heinrich Schuldt KR, Flensburg (DEU).).5 czerwca 1930 nazwany HOLLAND - właściciel A. H. Schwedersky Nfl i Heimathafen nach Memel (LTU).22 Marca 1940 nazwa zmieniona na MARIANN - właściciel John C. Helmsing (Helmsing & Grimm), Danzig.
9 października 1941 wpadł na minę i zatonął na północ od Kołobrzegu.
Opisu historii statku oraz identyfikacji wraku dokonał p.Michał Ogłoza
Długość-ok 40m
Max głebokość17m
Wrak leży na stępce
OPIS NURKOWY
Wrak jest bardzo mocno zniszczony, ale w dobrym stanie zachowały się niektóre jego elementy.Jednym z nich jest dziób oraz winda kotwiczna z malowniczo zaczepionym kokonem z sieci.Reszta elementów leży rozrzucona w najbliższej okolicy.Są to pozostałości kotłów , maszyny,nadbudówek i najprawdopodobniej zbiorników na paliwo.Na rufie można obejrzeć śrubę oraz płetwę sterowa.
Źródło http://www.divedevil.com.pl / Autor: Centrum Nurkowe Divedevil
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!