Wrak spoczywa leżąc na stępce, lekko pochylony na lewą burtę. Nadbudówek brak - zostały pourywane podczas trałowania przez kutry rybackie. Na jego pokładzie widoczne jest kilka bulai oraz fragment posadzki ułożonej w biało-czarną szachownicę.
Na dziobie podziwiać możemy świetnie zachowany kabestan holowniczy i dwie kotwice przymocowane do burty. Znajdują się tu również dwa ogromne luki powstałe na skutek zerwania nadbudówek. Dzięki nim możliwe jest zajrzenie do wnętrza wraku. Na rufie znajduje się również jedna z łopat śruby napędowej.
Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:
Lp. | Wrak | Głębokość |
---|---|---|
1 | Bryza | 21m |
2 | Graf Zeppelin | 87m |
3 | Abille | 47m |
4 | Groźny | 18.5m |
5 | Boelcke | 75m |
Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:
Lp. | Wrak | Ocena |
---|---|---|
1 | Franken | |
2 | Graf Zeppelin | |
3 | Terra | |
4 | West Star | |
5 | Goya |
Tę stronę ostatnio zmodyfikowano: 2014-07-22 11:12. Historia zmian
Chcesz poprawić opis lub dodać zdjęcie? Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego?
Dowiedz się więcej »
Zmień opis | Dodaj zdjęcie |
UWAGA:Wszystkie osoby, które podadzą wartościowe dane lub zdjęcia,
zostaną wypisane na liście osób współtworzących opis tego wraku! Dziękujemy!
54° 52' 35.4" N , 17° 58' 21.5" E
2014-07-22 11:12
Głębokość nad wrakiem: 21m
Głębokość przy dnie: 22m
OPIS
Holownik parowy, zbudowany w 1908 roku w zakładach Eiderwerft AG., Tonningen. Wykorzystywany w Kaiserliche Werft Wilhelmshaven. Od 1920 roku służył dla Reichswerft Wilhelmshaven. Posiadał jak na owe czasy trójprężną maszynę parową o mocy ok. 600KM, która pozwalała mu rozwijać prędkość do 10 węzłów. Od 1920 roku służył dla Reichswerft, a rok później zatonął podczas rejsu z Wilhelmshaven do Gdańska, w czasie burzy śnieżnej.
Długość całkowita 29 m
Szerokość na owrężu 6,08 m
Zanurzenie 2,5 m
Pojemność rejestrowa 195 BRT
OPIS NURKOWY
Wrak spoczywa leżąc na stępce, lekko pochylony na lewą burtę. Nadbudówek brak - zostały pourywane podczas trałowania przez kutry rybackie. Na jego pokładzie widoczne jest kilka bulai oraz fragment posadzki ułożonej w biało-czarną szachownicę.
Na dziobie podziwiać możemy świetnie zachowany kabestan holowniczy i dwie kotwice przymocowane do burty. Znajdują się tu również dwa ogromne luki powstałe na skutek zerwania nadbudówek. Dzięki nim możliwe jest zajrzenie do wnętrza wraku. Na rufie znajduje się również jedna z łopat śruby napędowej.
źródło: www.balticwrecks.com - Sebastian Popek, Maciej Rułka
Pomóż nam w budowie największej bazy i opisów wraków Morza Bałtyckiego!
Dodaj zdjęcia lub treść lub zobacz współautorów tego opisu
Jeszcze nikt nie dodał oceny, możesz być pierwszy!