WrakiBałtyku.pl

Mapa nie służy do nawigacji
Reset
Reset

Najpopularniejsze

Nasi użytkownicy najczęściej nurkują na następujących wrakach:

Lp. Wrak Głębokość
1 Bryza 21m
2 Graf Zeppelin 87m
3 Abille 47m
4 Groźny 18.5m
5 Boelcke 75m

Najwyżej oceniane wraki

Nasi użytkownicy najlepiej ocenili następujące wraki:

Lp. Wrak Ocena
1 Franken
2 Graf Zeppelin
3 Terra
4 West Star
5 Goya

WRAKI

Zobacz jako: lista | tabela

Liczba znalezionych wraków: 126

 

2 w 1 / U-J

54° 38' 4.1" N , 18° 48' 50.7" E 2m/3m

Niemiecki okręt wojenny
 

Abille

54° 35' 38.7" N , 18° 47' 27.7" E 36m/47m

Wrak holownika morskiego znajdujący się niedaleko portu rybackiego miasta Hel.

Ada

54° 57' 47.6" N , 15° 7' 2.7" E 40m/42m

Szkocki szkuner

Affaire

55° 6' 7" N , 15° 10' 12" E 39m/42m

Galease SM zatonął w 1893
 

Agat

56° 1' 47.9" N , 20° 34' 57" E m/30m

.

Agnes

55° 14' 0" N , 18° 12' 0" E 65m/65m

Statek towarowy o napędzie mechanicznym. Zwodowany 1 listopada 1942 roku

Akademik Karpinsky

55° 7' 0" N , 18° 22' 0" E 70m/80m

statek towarowy
 

Alderbarn

56° 26' 53" N , 20° 40' 24.3" E m/28m

.

Alla

54° 34' 44.4" N , 18° 47' 57.1" E 63m/65m

.
 

Ammerland

56° 25' 59.7" N , 20° 29' 29.8" E m/43m

.

Arngast

54° 52' 35.4" N , 17° 58' 21.5" E 21m/22m

Holownik parowy leżący na 23m. Zatoną w 1921 roku

Banan

54° 45' 0" N , 16° 31' 60" E 40m/42m

Nieznany wrak

Barka

54° 21' 18" N , 15° 15' 60" E 25m/28m

Barka przełamana na pół
 

Barka z dźwigiem

54° 44' 1.6" N , 16° 28' 34.8" E 39m/39m

.
 

Barka z szynami

55° 54' 27.1" N , 20° 55' 28.5" E m/20m

.

Barkas

54° 34' 44.8" N , 18° 48' 27.7" E 55m/59m

.

Bengt Sture

55° 2' 30" N , 17° 39' 32" E 33m/38m

Statek towarowy o napędzie mechanicznym.

Betonowiec

54° 54' 21.7" N , 17° 31' 16.9" E 24m/30m

znany również jako "Lebbin II" lub "ITZEHOE"

Betonowiec

54° 43' 36.7" N , 17° 12' 57.5" E 4m/10m

Parowiec
 

BN Kuter Jastarnia

54° 38' 48.6" N , 18° 39' 55.6" E 31m/35m

Kuter Rybacki
 

Bocznokołowiec Mannheim VII

54° 46' 48" N , 17° 14' 12" E 12m/15m

Mannheim VII - wrak parowego holownika o napędzie bocznokołowym .
 

Boelcke

54° 35' 0" N , 18° 58' 0" E 60m/75m

Okręt służył jako pływający warsztat dla wodnosamolotów Luftwaffe.

Bonita

55° 13' 30.7" N , 13° 14' 22.6" E 19m/42m

Statek parowy, transportujacy niegdyś rudę żelaza

Bremenhaven

55° 3' 0" N , 18° 23' 60" E 60m/66m

Transportowiec
 

Bryza

54° 36' 21.7" N , 18° 47' 39.1" E 10m/21m

Bryza kuter łącznikowy K-18 zbudowany w Gdańskiej Stoczni Rzecznej – Stogi. Do służby weszła 10.01 1965 roku.
 

C580

55° 51' 5.3" N , 20° 34' 53.3" E m/42m

Łódź podwodna
 

Christa

54° 50' 48.9" N , 18° 28' 54.6" E 13m/16m

Jednostka handlowa z duńską banderą.

Dalba

54° 31' 3.3" N , 18° 33' 25.4" E 8m/8m

Miejsce nurkowe

Dario

54° 50' 20" N , 18° 17' 50" E 5m/7m

Statek Rybacki

Delfin

54° 38' 52.2" N , 18° 36' 11.2" E 13m/20m

Drewniany trałowiec bazowych typu "BYMS"

Desantowiec

54° 35' 12" N , 18° 46' 12" E 53m/55m

Desantowiec

Dorszowiec

54° 16' 18" N , 15° 26' 36" E 14m/17m

Najprawdopodobniej wrak Niemieckiego Trałowca
 

Drewniak Mechelinki

54° 36' 26" N , 18° 36' 46" E 25m/27m

.

Działa

55° 2' 0" N , 16° 29' 0" E 43m/45m

Działa z XVIII w
 

Engels

55° 14' 0" N , 19° 12' 57" E m/106m

.
 

Fista

56° 29' 29" N , 20° 54' 5.4" E m/m

.
 

Franken

54° 32' 19.9" N , 18° 57' 57.3" E 48m/70m

Tankowiec o napędzie mechanicznym.

Fu Shan Hai

55° 20' 38.8" N , 14° 45' 27.2" E 30m/69m

Chiński masowiec „Fu Shan Hai”

G-5

54° 29' 28.4" N , 18° 52' 56.1" E 50m/56m

.

General Carleton

54° 50' 15" N , 18° 3' 43" E 6m/8m

Brytyjski statek towarowy
 

Georg Buchner

54° 56' 1" N , 18° 30' 42" E 24m/41m

Wrak statku pasażerskiego.

Goya

55° 12' 0" N , 18° 18' 36" E 58m/75m

Wrak statku zakazany do nurkowania.

Graf Zeppelin

55° 31' 3" N , 18° 17' 9" E 60m/87m

Lotniskowiec
 

Groźny

54° 40' 33.2" N , 18° 40' 53.8" E 11m/18.5m

Duży ścigacz okrętów podwodnych.

Halstenbek

54° 30' 42" N , 14° 59' 24" E 36m/38m

Zbożowiec

Heldarstindur VA36

55° 28' 0" N , 14° 18' 60" E 16m/23m

Wrak statku rybackiego

Holland

54° 17' 12" N , 15° 28' 42" E 15m/17m

Znany również pod nazwą Rozerwany
 

Holownik Strażak

54° 48' 20.8" N , 18° 37' 33.3" E 24m/29m

Holownik

Jan Heweliusz

54° 36' 28.6" N , 14° 13' 5.8" E 10m/24m

Prom przewoził samochody ciężarowe i towarowe wagony kolejowe

Kanonierka

54° 35' 28.6" N , 18° 48' 8.3" E 28m/30m

Kanonierka KFK 532

Kanonierka

54° 12' 6" N , 15° 33' 30" E 9m/11m

Niemiecki prom artyleryjski typu MFP

Koronowo

55° 13' 13.5" N , 14° 32' 59.5" E 38m/52m

Polski kabotażowiec

Kujawiak

54° 41' 36" N , 18° 33' 30" E 0m/4m

Okręt podwodny typu M

Kuter przy V315

55° 1' 32.2" N , 18° 23' 32.1" E 70m/72m

Kuter

Kuter Rybacki 1

54° 40' 55.8" N , 18° 38' 20" E 8m/15m

Wrak idealny dla nurków początkujących, głównie ze względu na niewielką głębokość.

Kuter Rybacki 2

54° 40' 45.6" N , 18° 40' 12" E 14m/16m

Małych rozmiarów jednostka, w sam raz dla nurków początkujących z dobrze widocznymi wręgami poszycia i kadłubem.
 

Kuter Rybacki 3

54° 46' 10.2" N , 18° 38' 29.1" E 20.4m/25m

Drewniany Kuter Rybacki
 

Kuter rybacki 4 (Szkuta)

54° 39' 28.1" N , 18° 40' 14.8" E 27m/31m

Wrak drewnianego kutra rybackiego.
 

Kuter ZAG-5

54° 23' 33.9" N , 19° 2' 44.9" E 24m/29m

Kuter ZAG-5 został zbudowany w 1958 roku w Stoczni Rybackiej w Ustce

Lablador

54° 21' 36" N , 15° 30' 24" E 24m/26m

Szwedzki statek żaglowo- parowy

Latona

55° 0' 52" N , 17° 18' 17.7" E 28m/32m

Statek Towarowy

Łąki orłowskie

54° 29' 2.6" N , 18° 34' 10.2" E 2m/4m

Podwodny unikat na skalę krajową.

M 85

54° 47' 47.8" N , 18° 42' 38.4" E 60m/65m

Największy niemiecki trałowiec typu IWŚ

Margareta

54° 48' 0" N , 17° 38' 60" E 10m/15m

Statek towarowy o napędzie mechanicznym.

Mount Vernon

54° 56' 54" N , 18° 20' 12" E 20m/29m

Statek towarowy o napędzie mechanicznym parowym.

Muhlhausen (Beczkowiec)

54° 58' 8" N , 18° 37' 8" E 65m/68m

Beczkowiec

Napoleon

54° 29' 27.8" N , 18° 52' 48.4" E 46m/56m

Jego nazwa jest nazwą potoczną.
 

Nauke

54° 16' 48" N , 15° 17' 54" E 14m/16m

.
 

Nord Stern

57° 47' 8" N , 22° 43' 23.1" E m/m

.
 

Nordmark UJ

56° 26' 44.2" N , 20° 39' 43.9" E m/28m

.

Papierowiec

55° 4' 0" N , 16° 40' 32.1" E 39m/42m

Wrak statku przewożącego papierowe bele
 

Paroweic - Litwa

55° 44' 7" N , 21° 1' 55.8" E m/22m

.
 

Parowiec 1

54° 34' 33.4" N , 15° 57' 55.7" E 48m/48m

.

Parowiec Bliźniak

54° 52' 15.6" N , 18° 17' 48.3" E 17m/20m

Pocięty parowiec o nitowanym kadłubie

Parowiec Hel

54° 35' 23.3" N , 18° 50' 51.5" E 49m/61m

Holownik
 

Parowiec wywrócony

54° 45' 33" N , 16° 29' 25.2" E 35m/35m

.
 

Pogłębiarka

55° 6' 48" N , 17° 5' 26" E 29m/31m

Pogłębiarka

Pogłębiarka

54° 45' 34.4" N , 18° 42' 48.9" E 31m/41m

Nie znane pochodzenie wraku.

Porcelanowiec

54° 29' 30.3" N , 18° 40' 12.6" E 12m/12m

.

Refuler

54° 22' 36" N , 15° 25' 30" E 29m/33m

Najprawdopodobniej wrak bardzo dużej pogłębiarki

Rozgwiazda

54° 20' 12" N , 15° 44' 24" E 24m/28m

Pogłębiarka
 

Rozwleczony

54° 16' 0" N , 15° 30' 0" E 14m/16m

.

Rugen

54° 23' 27" N , 15° 52' 0" E 30m/32m

Statek szkolny Krigsmarine (motorowo-żaglowy)

S 50

54° 54' 0" N , 17° 18' 60" E 28m/32m

Torpedowiec
 

Samolot Rosyjski

55° 32' 51.6" N , 20° 54' 6.8" E m/38m

.
 

Seven

56° 22' 50.9" N , 20° 33' 33.7" E m/30m

.

Siarkowiec

54° 22' 42" N , 16° 14' 17.4" E 9m/20m

.

Solen

54° 28' 56.7" N , 18° 39' 53.2" E 13m/16m

Wg Szwedzkich klasyfikacji był galeonem o średniej wielkości, uczestniczył w bitwie pod Oliwą.

Steuben

55° 13' 26" N , 16° 40' 48" E 49m/72m

Transportowiec wojska i statek szpitalny

Stuttgart

54° 33' 33.7" N , 18° 37' 1.9" E 17m/21m

Statek szpitalny

Svanhild

54° 50' 36.6" N , 17° 40' 30.1" E 15m/22m

Jednopokładowy drobnicowiec o napędzie mechanicznym.

Sycylia

54° 18' 0" N , 15° 44' 36" E 18m/22m

Wrak dość łatwy do nurkowania i warty zobaczenia.

Szynowiec

54° 27' 53.5" N , 18° 54' 3.8" E 47m/49m

Wrak drewniany, mocno zniszczony
 

Ściana

56° 20' 3.4" N , 20° 48' 32.5" E m/m

.

Ślązak / ORP 304

54° 39' 10.2" N , 18° 38' 46.4" E 25m/31m

Mały okręt podwodny typu M-XV-bis.
 

Śruba

54° 33' 42.8" N , 18° 52' 58.3" E 64m/68m

.

T 3

54° 34' 18.6" N , 18° 54' 10.4" E 69m/73m

.

T 5

54° 32' 12" N , 18° 57' 36.6" E 63m/71m

Torpedowiec
 

Tankowiec

56° 15' 36.7" N , 20° 57' 12.2" E m/32m

.

Tankowiec

54° 47' 29" N , 18° 38' 32" E 29m/34m

Konstrukcja dwupokładowa, napędzana silnikiem parowym jednośrubowym.
 

Terra

55° 8' 9.6" N , 17° 46' 41.4" E 35m/45m

Tankowiec

Thomsen

54° 21' 42" N , 15° 31' 60" E 24m/27m

Niemiecki statek wojenny z czasów II Wojny Światowej
 

Torpedowiec

55° 50' 32.9" N , 20° 43' 12.2" E m/42m

.
 

Torpedownia

54° 35' 15" N , 18° 32' 44" E 8m/12m

Była to hala montażowa torped wraz z urządzeniami do próbnych strzałów.

Trałowiec / Munin

54° 36' 7" N , 18° 47' 25" E 32m/41m

Okręt wojenny używany przez Reischmarine i Kreigsmarine, przebudowany z trawlera rybackiego.

Trałowiec V 315

55° 1' 35.9" N , 18° 21' 43.8" E 47m/62m

Jednostka Kriegsmarine z okresu II Wojny Światowej. 2 marca 1945 zatonął po kolizji z S/S Hendrik Fisser 7
 

Transportowiec

55° 41' 59.4" N , 20° 23' 12.2" E m/57m

.
 

U 580

55° 38' 26.7" N , 20° 55' 39.6" E m/36m

.
 

U-272

54° 37' 38" N , 18° 50' 40" E 46m/48m

U-boot

U-367

54° 34' 0" N , 18° 52' 49.6" E 63m/65m

Łódź Podwodna
 

U-768

54° 25' 29.2" N , 19° 9' 58.5" E 46m/50m

.

UJ 1102

54° 37' 41.5" N , 18° 54' 8.4" E 70m/76m

Trawler rybacki

Villon

55° 33' 0" N , 14° 26' 0" E 18m/36m

Masowiec
 

W-26

55° 42' 58.3" N , 20° 54' 52.5" E m/30m

Pogłębiarka

Wedel

54° 36' 54.1" N , 18° 54' 37" E 74m/78m

Hans Albrecht Wedel

West Star

54° 47' 14" N , 17° 40' 43" E 0m/3m

Statek powstał w 1965r. w stoczni Atlas-Werke w Bremie (Niemcy). Zatonął podczas dużego sztormu.

Whisky

55° 14' 43" N , 14° 39' 25.4" E 30m/40m

Rosyjski okręt podwodny

Wicher

54° 36' 43.4" N , 18° 46' 50.4" E 6m/21m

Okręt wojenny.

Wilhelm Gustloff

55° 7' 29" N , 17° 42' 14" E 36m/45m

Wrak statku zakazany do nurkowania.

WŁA-87

55° 1' 43.2" N , 18° 18' 37.2" E 43m/39m

Kuter rybacki
 

WR2

55° 41' 46.7" N , 20° 36' 57.5" E m/51m

.

Wycieczkowiec

54° 20' 30" N , 15° 16' 24" E 24m/26m

Nieduży frachtowiec

Zawisza Czarny

54° 40' 6" N , 18° 34' 42" E 8m/8m

Pierwszy jacht morski Związku Harcerstwa Polskiego. Głównym inicjatorem powstania "Zawiszy" był Witold Bublewski. W 1949 r. został zatopiony na wodach Zatoki Puckiej
 

Zniszczony

54° 23' 30" N , 15° 15' 48" E 27m/29m

.
 

Żaglowiec 1

54° 46' 47.1" N , 16° 19' 4.2" E 40m/40m

.

Żaglowiec Łeba

55° 5' 16.3" N , 17° 47' 9.4" E 33m/38m

Wg badań narodowego muzeum morskiego w Gdańsku.Wrak może mieć około 250 lat. Przypuszcza się, że pływał pod banderą angielską. Jak do tej pory wrak jest bardzo dobrze zachowany.